گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد محمدرضا اربابی: در نمایش «میتینگ»، با نسل جوانی رو‌به‌رو هستید که مسائل روز را می‌شناسد
سرخط خبرها

نگاهی به قسمت ششم و‌ هفتم سریال «قورباغه» | فضایی معلق و بی‌حرکت

  • کد خبر: ۵۷۶۹۰
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
  • ۱
نگاهی به قسمت ششم و‌ هفتم سریال «قورباغه» | فضایی معلق و بی‌حرکت
قسمت ششم و‌ هفتم سریال «قورباغه» درحالی همچنان مخاطب را خمار و‌ سردرگم نگه داشته‌ است که فقط ۱۰ قسمت برای تکمیل و ارتباط داستان‌های از هم تنیده آن باقی است.

قاسمی| شهرآرانیوز‌ - در قسمت ششم سریال قورباغه مسیر داستان کمی مشخص‌تر شد و‌ مخاطب توانست از اینکه بالأخره داستان درحال شکل‌گرفتن است، نفس راحتی بکشد.

 


ادامه مطلب ممکن است بخشی از اتفاقات و داستان قسمت‌های چهارم و پنجم سریال را برای شما فاش کند

 

 

آیا سریال قورباغه بی‌دلیل کش می‌آید؟

 

نگاهی به قسمت ششم و‌ هفتم سریال «قورباغه»

 

بازی خوب فرانک (سحر دولتشاهی) و تقابل احساسی او با رامین (صابر ابر) برخی لایه‌های گذشته شخصیت اصلی داستان را باز کرد، اما معلوم نشد این آشنایی با گذشته چقدر قرار است به پیشبرد داستان در قسمت‌های بعدی کمک کند.

 

درحالی‌که در قسمت ششم این تصور برای مخاطب پیش آمده بود که فرانک قرار است یک شخصیت علمی باشد که دست به اکتشافات عجیب‌وغریب درباره ماده چسبیده به انگشت بزند، این تصور با دعواها و ماجراهای سطحی این۲ به‌هم خورد. البته این در صورتی است که هومن سیدی نخواسته باشد در قسمت‌های بعدی از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

 

بازی خوب فرانک در قسمت ششم توانسته بود توجه مخاطبان را به خود جلب کند و این در نظرهای اینستاگرامی صفحه سریال قورباغه نمایان بود. در عوض در همین نظرها می‌شود انتقاد از کش‌آمدن داستان را هم دید.


قسمت هفتم سریال قورباغه نیز همچون قسمت‌های پنجم و ششم با حضور یک بازیگر زن دیگر شروع شد. فرشته حسینی، بازیگر افغانستانی، که در این سریال نقش لیلا، خواهر نوری (نوید محمدزاده)، را بازی می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید: 
 

 

 

تعلیق یا سردرگمی مخاطب؟

 

نگاهی به قسمت ششم و‌ هفتم سریال «قورباغه»

 

چهره بی‌روح و مجسمه‌‌وار او‌ در ابتدای قسمت هفتم، از لایه‌های پررمزوراز دیگری در ادامه داستان حکایت دارد، به‌ویژه وقتی توجه رامین را به خود جلب می‌کند که در قسمت ششم توانسته بود خود را در خانه نوری جا دهد. این تقابل بخشی از پیش‌داستان قصه را که شامل ارتباط احساسی لیلا و سروش است، به نمایش می‌گذارد.

 

به‌طورکلی می‌توان گفت قسمت هفتم سریال قورباغه فضای معلق و بی‌حرکتی دارد که معلوم نیست چقدر به ادامه داستان کمک کند. حتی برخی مخاطبان از اینکه این قسمت بیش از حد کش آمده است یا چیزی برای گفتن ندارد، انتقاد کرده‌اند.

 

از سوی دیگر مخاطبان درباره ۲قسمت گذشته سریال از غیرمنطقی‌بودن حوادث از جمله زنده‌ماندن پلیس جنایی که از داخل خودرو به خیابان پرتاب شده بود و روز بعد در سلامت کامل بود یا شکل‌گیری ساده رابطه بین لیلا و رامین و... انتقاد کرده‌اند.

 

درحالی‌که فقط ۱۰قسمت برای تکمیل و ارتباط قصه‌ها و روایت‌های این سریال باقی است، مخاطب همچنان در سردرگمی به سر می‌برد. باید دید هومن سیدی از چه زمانی تصمیم می‌گیرد تکه‌های جدا از هم قصه را کنار هم بچیند و حرفش را بزند.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

 

درباره قسمت‌های دیگر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی کرمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
0
0
سلام. چیزی که می نویسم در حد یک حدس است. آقای سیدی در هفت قسمت اول (و احتمالا قسمت هشتم) بیشتر نوعی فضاسازی خاص با آدم هایی خاص که با هم روابط خاص دارند، نشان ما داده. یعنی به نظر می رسد تا الان مشغول تماشای یک مقدمه ی طولانی بوده ایم که از یک طرف قرار بوده به تدریج جهان خاص سریال را برای ما ملموس کند و روابط آدم ها را با هم مشخص کند و از طرف دیگر، بخش های کوچکی از داستان اصلی را برای ما پیش ببرد؛ همان داستانی که به تدریج با رامین واردش می شویم. یعنی می خواهد چیزهایی بکارد که در نیمه ی دوم (هشت قسمت دوم) محصولشان را برداشت کند احتمالا. اما چیزی که تا این جا دیده ایم مقدمه ای طولانی به نظر می رسد. حدس های دیگری هم وجود دارد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->